Google deschide acces anticipat la rivalul său ChatGPT, Bard

Bard Is An Experiment
Google subliniază că Bard este mai degrabă un experiment decât un produs finit. Imagine: Google

Utilizatorii din SUA și Marea Britanie se pot alătura unei liste de așteptare pentru acces, dar Google lansează Bard cu prudență și subliniind că chatbot-ul AI nu este un înlocuitor pentru căutare.

Astăzi, Google deschide acces limitat la Bard, rivalul său ChatGPT, un pas major în încercarea companiei de a recupera ceea ce mulți văd drept teren pierdut într-o nouă cursă pentru implementarea AI. Bard va fi disponibil inițial pentru utilizatori selectați din SUA și Marea Britanie, utilizatorii putând să se alăture unei liste de așteptare la bard.google.com , deși Google spune că lansarea va fi lentă și nu a oferit nicio dată pentru accesul public complet.

La fel ca ChatGPT de la OpenAI și chatbot Bing de la Microsoft , Bard oferă utilizatorilor o casetă de text goală și o invitație de a pune întrebări despre orice subiect care le place. Cu toate acestea, având în vedere tendința bine documentată a acestor roboți de a inventa informații, Google subliniază că Bard nu este un înlocuitor pentru motorul său de căutare, ci, mai degrabă, o „complementare a căutării”  un bot de care utilizatorii pot să răspundă idei, să genereze. scriind ciorne sau pur și simplu discutați despre viață.

Google Brad

„Bard este o completare a căutării.” Așa descrie Google relația dintre Bard, noul chatbot care intră astăzi în testare beta și motorul său de căutare monolitic. După cum vede compania, Bard este mai puțin un instrument pentru găsirea de informații și mai mult o modalitate de a genera automat idei și e-mailuri. Și poezii. Și poezii-e-mailuri. Doriți răspunsuri la întrebările de căutare? Pentru asta este căutarea pe Google. Există chiar și un buton „Google It” în partea de jos a majorității răspunsurilor Bard.

Dar lucrul cu Bard – și cu adevărat despre fiecare chatbot, inclusiv ChatGPT și noul Bing – este că Google nu poate alege cum îl folosești. Oamenii și-au petrecut ultimele luni folosind ChatGPT pentru a înlocui un motor de căutare … și s-au întrebat ce ar putea face acesta asupra rezultatului Google. Chiar și concurenții Google văd chatbot-urile ca motoare de căutare: CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a declarat că a lansat chatbot-ul Bing pentru a aduce lupta la Google . „Vreau ca oamenii să știe că i-am făcut să danseze”, a spus el.

Totul este Bard, din perspectiva experienței utilizatorului, este o casetă de text. Și ce a petrecut Google peste două decenii pregătindu-ne să facem cu o casetă de text? Introduceți interogări de căutare. Între timp, Google și-a petrecut, de asemenea, ultimii câțiva ani rebranzându-se drept „ util ”, folosind Asistentul Google pentru a răspunde mult mai direct la întrebările utilizatorilor și adăugând mai multe informații în pagina de rezultate, astfel încât să nu mai fie nevoie să faceți clic.

Bard este un motor de căutare – și unul Google extrem de bine marcat. Indiferent dacă Google vrea sau nu să recunoască acest lucru, în prezent lansează viitorul căutării.

Modul în care Google vorbește despre Bard în acest moment pare să fie, destul de rezonabil, bazat pe ceea ce poate face de fapt Bard. „În testarea noastră inițială, am constatat că oamenii sunt încântați să-l folosească pentru cazuri de utilizare, cum ar fi planificarea unei petreceri în cartierul lor”, spune Sissie Hsiao, VP de produse la Google și unul dintre liderii Bard. Cel puțin pentru moment, ea l-a numit pe Bard „colaborator creativ” și nu a părut deranjată când Bard a greșit o întrebare de știri. „Există căutare Google pentru asta, nu?” După cum vede ea, „Bard este cu adevărat aici pentru a ajuta oamenii să-și dezvolte imaginația și productivitatea.” 

Cum se compară Bard cu principalii săi rivali, ChatGPT și Bing? 

Este cu siguranță mai rapid decât oricare dintre ele (deși acest lucru poate fi pur și simplu pentru că în prezent are mai puțini utilizatori) și pare să aibă capabilități la fel de largi ca aceste alte sisteme. (În testele noastre scurte, a fost, de asemenea, capabil să genereze linii de cod, de exemplu.) Dar îi lipsesc și notele de subsol ale lui Bing, despre care Google spune că apar doar atunci când citează direct o sursă, cum ar fi un articol de știri și, în general, păreau mai constrânse în răspunsurile sale.

Articole de pe blog: